förklaring till en sak

nej jag har inte nåot emot muslimer!
dock så har jag svårt att förstå mig på deras tro. min granne är muslim, tronde, jättesnäll. dock så från det till en man som spränger sig på ett torg för att döda så många som möjligt, samma bok, samma tro. annan uppfattnign.
det är där jag får problem. hur fna kan den ena uppfatta koranen som "lev i frid" och en annna " döda alla i allah's namn". det fattar jag inte.
jag fattar inte heller varför kvinnor måste ha burka på sig. även fast vissa säger att de vill ha det så tror JAG att de är rädda eller har blivit järntvättade. vem fan vill gå runt som en gardin hela dagen? de kanske dem vill. men jaja.
det är som, jag har aldrig läst om en kristen som spränger sig själv. dock har jag läst om att de spränger abortkleniker. för de tycker abort är mord. men då säger jag, De har iaf en orsak, de tror att dem har mördat. jag säger inte att det är mer rätt för det. Självmordsbombare de dödar folk för de tror på en annan gud. även ibland om de tror på samma.
drf tycker jag om Buddism, aldrig läst något dåligt om den (:

mvh Tjuppis

jag ska fan starta en egen religon. regler och sådant kommer senare ^^

Kommentarer
Postat av: Lillan

Du behöver

- Bli insatt mer innan du drar slutsatser

- Du behöver inte smutskasta "sjalar" genom att säga *vem fan vill ha gardiner på skallen".

- Bara för att du inte känner alla muslimer betyder inte att dem är farliga.



Blanda ihop till en röra, och inse

2011-02-21 @ 20:49:55
Postat av: Liberalisten

Eller så spränger dem sig själva bland folk eftersom det folket har dödat deras folk

2011-02-22 @ 22:57:37
Postat av: Tjuppis

till Lillan; inse vadå? det är MINNA tankar jag berättar om, vi lever i en demokrati då jag har rätt till min egen åsikt, om inte du håller med den så gör det inget.

samt, jag menade burkor(burker?) inte sjalar.

menar du eller menar du inte att alla muslimer är farliga? jag menar absolut inte att alla muslimer är farliga.

Liberalisten: mjo, men i sverige? vi har inte dödat deras folk. möjligen lite i afghanistan. samt, man kan inte rättfärdiga ett mord. att döda andra som inte har dödat, men deras "folk" har, det är bara idiotiskt. men jag kan förstå deras agerande. även fast jag tycker inte att civila bör vara offren.

2011-02-23 @ 20:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0