lucia o shit

okey jag vill börja med att försöra allas lucia (jag vet att det var igår, men då orkade jag inte^^). som jag har fått det berättat för mig och det jag kommer ihåg så var det såhär.(japp det kan finnas brutalt många fel, men jag är ganska säker). alla tror/tycker ju att lucia var vit och arisk och värsta ängeln o shit. MEN snäll var hon, för när en kille var kär i henne och sa att han älskade hennes ögon, tog hon en nål från sitt hår och stack ut dem. så gav hon dem till honom. snällt va? sedan av okänd anledning blev hon typ anklagad för att vara häxa. kanske har något att göra med att hon just stack ut sinna ögon. jaja. så hon blir fångatagen, och de kapar henne på mitten. vid midjan. därför har lucia ett rött bälte, för hon typ återuppstår, och "lagar" sig med att ta ett vitt bälte, som blir rött av hennes blod. nu är jag lite mer osäker på historien, men tror att man sedan brände henne på bål. därav ljus i håret. det är kul med traditioner <3 samt lucia var mörkhyad.
men allt kanske är fel då jag inte har någon större källa på det. men jag tror på det. låter som något som kan vara sant ^^

fan vad jag hatar allt jävla 2012 snack, och detta om miljön. om vi ändå dör 2012, fuck miljön? idag ska jag fan äta hambörger gjort av albino panda. samt så tror jag mycket jävla väl att både djur o människor skulle kunna anpassa oss om det inte kom någon snö eller om det blev 4 grader varmare. det är inte så att alla djur gör självmord bara för det inte finns någon snö. alla djur hatar ju kyla så yeah. jo jag vet att det finns djur i varmare ställen oxo. men vafan, då får de väll röra på fläzket lite och gå till ett svalare ställe.

läser även att miley cyrus har typ gjort bröstförstoring? big deal? alla gör det fan, samt det är väll inget negativt? alla blir lixom OMFG SHE FUCKING DIDNT?! skit samma hon e snygg iaf. konstigt dock att den nyheten plaserade högre än mycket annat, som att 2 dog i en busskrock. mjo tuttar e viktigare än det. jag förstår.
aja, det är som det är ^^

nu ska jag förbereda mig för arbetsintervju, wooop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0