Kvinnodag!/fettisdag?

japp! igår var det kvinnodagen samt fettisdagen. det firar ju alla genom att härma femisiterna och elda upp 100 000. jävla idioter. allvarligt, är ni så jävla sunk i huvet att ni äldar pengar. ni klagar på att ni får förlite, och det bevisar ni genom att elda upp 100 000. det e ju jävligt smart. jag brukar ju elda upp pengar när jag har förlite. jag menar, hur dum får man vara?-.-, men jag har redan skrivit om det så fuck that!
kvinnodagen har jag inte något speciellt emot, förutom att det är en sådan dag som ska få alla män att känna sig dåliga för att vi har tvingat tjejer att laga bullar i 300år. och det blev ju den dagen då de fick rösträtt så igentligen tycker jag att det är en helt ok dag, för det har itne blivit så jävla överdrivet att de ska ha en egen parad eller något ^^
så är det även fettisdagen eller hur fan man ska stava det. det är något jag gillar, äta semlor!
fast jag gillar inte grädden eller mandelmassan, jag vill bara ha brödet XD
men det är gott iaf!
lite bakgrund som jag fick lära mig idag: man har fettisdagen innan man fastar, då passade man tydligen på med att äta alla mejeriprudukter som blev dåligt under fastan, för sådant får man inte äta. så det är något jävligt smart, och jävligt gott ^^
anyways, thats it for now(börjar lite små försiktigt you know)

mvh Tjuppis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0