2012 samt Tjuppis religon

måste skriva detta. är det inte lite komiskt att världen ska gå under 2012(sägs det). och hela världen är i kaous nu, så vi är på god väg ^^. vi fiskar ut haven, oljan tar slut, växthuseffekten, svininfluensan , en vulkan i usa kan explodera, arabvärden gör revolt, kina blir stormakt, hela världen rustar upp kärnvapen osv.. mjo vi är på god väg tycker jag ^^, den som lever få se om det blir världens undergång.

ps. fuckade att inte skriva ;)

min religon:

För att förstå min religon så måste man förstå mitt poängsystem.
livet är som ett dataspel. man får poäng för olika saker man gör, är man snäll får man +poäng, dålig, -poäng.
mycket simpelt. för att tro på Tjuppis religon så måste man tro på ödet, och min sort av karma.
ödet är att man träffar personer vid vissa tillfällen som är perfekta, eller hamnar på en plats vid ett bra tillfälle.
min sort av karma är bara; gör du bra saker, så sker bra saker mot dig.
om ni undrar om det finns någon gud. så ja, det gör det. dock vet vi inte vem, förens vi har paserat portarna till valhall.^^
när man dör så får man se sitt liv som i en statistikisk undersökning. hur många gånger du har spottat, kissat, osv. ditt mest använda ord. längsta rap. osv. så sammanfattas det med din livspoäng som blir en specifik siffra, den siffran hamnar i en ranking på hela världens "high score" lista. överst är Jeses. så kanske man kommer på plats nummer 32120. en bra siffra :D
men man får ju minus oxo. det får alla, mer eller mindre iaf. och om du tex får -300 poäng, så måste du tillbringa xantal år i ett helvete. detta helvete slåss mot "Himlen"(där alla hamnar förr eller senare) men förlorar alltid. tiden du spenderar i helvete är relevant. om du inte bättrar ditt betende, eller inte ångrar det du gjort, kommer du få stanna kvar och lida.(lida är oxo relevant med hur mycket minus man fick). men om man ångrar sig, och gjort sin tid så kommer man till hilmen. där allt man gär är hänger, checka filmer, ser på jorden, blir packad, och knullar som en hög kåta kanniner. varje dag är det en strid mot hilmen, de som vill får slåss, spelar ingen roll antalet, hilmen vinner alltid. men alla från helvetet måste slåss
i min religon finns det ingen kyrka, eller någon helig plats som man måste be på, det heligaste som finns på vår jord är våran själ. och nej, man behöver inte be om man inte vill. man får inte mer poäng för att man gör det, dock så kan man få något innre lugn. kanske, vetefan ^^
du ska inte leva varje dag som det var din sista, utan varje dag för att andra ska vara glada.
gjädje är grunden till min religon, och efter som den bygger på karma så blir det episkt!
jag andleningen till att jag skrev lite om livet efter döden är bara för att det är en jävligt sunkig religon om den livet bara tog slut när man dog.

thats for me now, ;- Tjuppis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0