visst känns det bra.

visst känns det bra när din dotter har blivit våldtagen och du får veta att mannen får psykisk vård i något år så han sedan kan återvända i samhället som en "friskare" människa.
visst känns det bra att kanibaler dömms till psykisk vård.
visst känns det bra att veta att alla under 18 får inget straff.

the fuck....
hur kan detta äns vara sant!? det e så jävla absurt. men trot eller ej, så lever vi.  enligt svensk lag får man inte sätta en psykisk störd människa i fängelse.

det hatar jag. klart som fan de ska sitta i finkan! de har gjort ett brott de ska de fan kunna stå för!, inte bara " nej jag är psykisk störd". alla som begår fysiska brott är psykisk störda det är inte mer med det. sedan om man är mer störd än andra så ska man fan inte få massa hjälp för att kunna komma ut i världen igen. de ska in bakom lås och bom!.

fuck asså. vi måste ha hårdare regler, detta är sanslöst sjukt. om någon våldtog min dotter och fick psykisk vård skulle jag skjuta honom. nej jag skojar fan inte. våldtäkt är så jävla hämskt att man bör avrätta alla jävlar. skyll fan inte på droger eller alcohol, eller din psykiska sjukdom, en våldtäkt är en våldtäkt även fast du är bara en 15 åring som våldtar en 12åring. VI KAN INTE HÅLLA PÅ OCH BORTPRIORITERA BROTT! lagen ska vara lika för alla.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag tycker att du har rätt i att ''vi INTE kan hålla på och bortprioritera brott'' Tjuppis! :)

2011-03-09 @ 11:33:34
Postat av: Anonym

jag vet Jeanette, jag har alltid rätt ;) samt tack för du läser min vackra blogg! <3

2011-03-09 @ 20:57:26
Postat av: Tjuppis

Tjuppis skrev det :D

2011-03-09 @ 21:55:34
URL: http://tjuppis.blogg.se/
Postat av: Daddy-O

En fördelnmed psykvård är att det kan bli utan tidsbestämning, så aset kan sitta och ruttna länge.

När det gäller din fiktiva dotters fall, så behöver hon sin pappa på utsidan av gallret för hjälp och stöd. Låt den fiktiva farfar'n ta hand om det andra.

2011-03-11 @ 18:05:50
Postat av: Tjuppis

kanske sant, men iaf, man blir förbannad.

2011-03-11 @ 19:06:53
URL: http://tjuppis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0